Hvem er vi?
BUGGE HOLM HANSEN
Grundlægger og adm. direktør
Bugge Holm Hansen er administrerende direktør i Mediehuset Luksus og bestyrelsesformand i Luksus Media International. Kimen til Mediehuset Luksus blev lagt i 2001, hvor Bugge var på en dansk, unsupported bjergbestigningsekspedition i Kirgisistan for at stå på ski ned fra toppen af det 7.134 meter høje bjerg Pik Lenin. På turen op ad bjerget faldt han i snak med den legendariske bjergguide og magasinudgiver Emilio Prevalita fra Italien. Det blev i samtalerne med ham på bjerget, at drømmen om et dansk mediehus for magasiner om aktiv livsstil blev skabt, og i 2002 blev Magasinet LUKSUS udgivet.
Siden har det været Bugges dedikerede mål at producere og udgive seriøst forbrugerstof med fokus på outdoor, rejseliv, ski, løb, sundhed, kropsbevidsthed og miljø. Alt sammen skrevet med læseren for øje af ekspertskribenter med indgående viden til deres stofområder.
Bugge er – udover at være ansvarshavende chefredaktør på magasinerne Luksus.land og Pist ’n Powder – stadig aktiv eventyrer. Hans kæphest er at åbne folks øjne for verdens mangfoldighed, og det gerne på en måde, der ikke skader den natur, som vi elsker at udforske.
Siden Bugge i 2001 startede Mediehuset Luksus har han arbejdet ihærdigt for, at specialmagasinerne som medie skulle få bedre plads i det danske og internationale medielandskab. Han startede i 2006 organisationen MAGS, et forum for danske independent magasiner, der ikke er en del af de store forlag. En organisation, som i tre år var en platform for at dele viden og erfaringer i den danske magasinverden, herunder fungere som platform for magasinkonferencerne MAG LAB samt prisuddelingerne MAG AWARDS. Sidstnævnte en hyldest til godt magasinhåndværk i Danmark.
Bugge har løbende holdt foredrag om magasinmediet i både ind- og udland og bruges ofte som konsulent eller sparringspartner på konkrete magasinprojekter for andre medieorganisationer.
Når der ikke står magasiner på menuen, hedder udfordringerne kitesurfing, bjergbestigning og eventyr til verdens fjerneste egne. Bugge tror på, at viden og kvalitativ oplysning er vejen til at ændre folks bevidsthed om miljøet, og om hvordan vi behandler naturen. Han stiller hellere end gerne op til en snak om miljøvenligt outoorudstyr, rejsevaner og hvordan naturen påvirkes af os mennesker.
Bugge har en baggrund som Cand. Mag i semiotik og voksenpædagogik samt flere års HR konsulentarbejde baseret på systemisk tankegang og appreciate inquiry.
SOFIE HVITVED
Partner
Sofie Hvitved er partner i Mediehuset Luksus. Hun har mange års erfaring i mediebranchen blandt andet fra DR Strategi & Projekt samt som projektleder på den store danske mediekonference New Media Days i perioden 2006 til 2008. En periode, som har givet hende en unik indsigt i mediebranchen generelt og i særdeleshed i udviklingen af nye medier. Hendes dybe interesse for nye medier gør, at Sofie altid er på forkant med udviklingen. Hun er uddannet Cand. Mag. i Medievidenskab og har i den forbindelse arbejdet med de mere teoretiske sider af magasinproduktion i koblingen til det generelle medielandskab. Hun arbejder ligeledes med fremtidsforskning som associeret partner hos Instituttet for Fremtidsforskning, hvor hun er rådgiver indenfor medier, teknologi og sport.
Hun er selv ivrig løber, og hendes mission er, at danske løbere får dybdegående kvalitetsjournalistik, der er skrevet til løbere af folk, som selv løber.
Mediehuset Luksus’ kvindelige halvdel af ledelsen er også – til stor fortrydelse for mange af organisationens yngre kræfter – tidligere Danmarksmester i bordfodbold. Hun elsker at rejse og få nye udfordringer.